Universitaire opleiding Liberal Arts and Sciences: Global Challenges

WO Liberal Arts and Sciences: Global Challenges (bachelor)

Ben je op zoek naar een uitdagende en internationaal georiënteerde opleiding waarin je verschillende disciplines combineert om wereldwijde uitdagingen aan te pakken? Dan is de bacheloropleiding Liberal Arts and Sciences: Global Challenges aan de Universiteit Leiden iets voor jou. Deze unieke opleiding biedt een interdisciplinaire benadering van belangrijke wereldwijde uitdagingen, zoals klimaatverandering, gezondheid, veiligheid, migratie en globalisering. Als student van Liberal Arts and Sciences: Global Challenges krijg je de kans om een breed scala aan vakken te volgen, waaronder sociologie, politicologie, antropologie, rechten, geschiedenis, filosofie, biologie, wiskunde en natuurkunde. Door verschillende disciplines te combineren, ontwikkel je een brede kennisbasis en een diepgaand begrip van wereldwijde uitdagingen en de manier waarop verschillende disciplines kunnen bijdragen aan oplossingen.

Wat kun je worden na de opleiding Liberal Arts and Sciences?

Met een Liberal Arts and Sciences: Global Challenges diploma ben je breed opgeleid en heb je een stevige basis in verschillende disciplines. Dit maakt je geschikt voor diverse banen en sectoren, zoals bijvoorbeeld bij internationale organisaties, de overheid, NGO's, de media, of in het bedrijfsleven. Bovendien hebben afgestudeerden van deze opleiding uitstekende analytische vaardigheden, kritisch denkvermogen en interculturele communicatieve vaardigheden, waardoor je een waardevolle aanwinst bent voor elke werkgever.

Wat is de inhoud van de studie LAS: Global Challenges?

Bij Liberal Arts and Sciences: Global Challenges leer je over mondiale vraagstukken op het gebied van onder andere economie, politiek, geschiedenis, en duurzaamheid. Je kiest zelf welke vakken je wilt volgen, en zo kun je je verdiepen in jouw specifieke interesses en vaardigheden ontwikkelen die relevant zijn voor jouw toekomstige carrière. Voorbeelden van vakken die je kunt volgen zijn Global Challenges and Health, Globalisation and Inequality, en Political Philosophy.

Ben jij dit?

Als student van Liberal Arts and Sciences: Global Challenges wordt er van je verwacht dat je zelfstandig kunt werken, initiatief neemt en een kritische houding aanneemt. Daarnaast is het belangrijk dat je communicatief vaardig bent en openstaat voor andere culturen en perspectieven. Met deze competenties ben je goed voorbereid op een internationale werkomgeving.

Defensie
  • Waar kun je de opleiding Liberal Arts and Sciences: Global Challenges volgen?
  • » Universiteit Leiden
Liberal Arts and Sciences: Global Challenges Liberal Arts and Sciences: Global Challenges
Fixusopleiding Nee
Collegegeld 2024-2025 € 2.530,- (publieke universiteiten)
Opleidingsvorm voltijd
Opleidingsduur (bachelor) 3 jaar
Duur aansluitende master 1 of 2 jaar
Titel na studie Bachelor of Science / of Arts
ETCS punten 180, 1 etcs punt staat voor ca. 28 uur studeren
Voertaal studie Engels

Om toegelaten te worden tot de opleiding Liberal Arts and Sciences: Global Challenges heb je een VWO-diploma nodig met het profiel Natuur & Techniek, Natuur & Gezondheid, Economie & Maatschappij, of Cultuur & Maatschappij. Daarnaast dien je te beschikken over een goede beheersing van de Engelse taal.

Cultuur & Maatschappij Ja
Economie & Maatschappij Ja
Natuur & Gezondheid Ja
Natuur & Techniek Ja

Voor de opleiding Liberal Arts and Sciences: Global Challenges aan de Universiteit Leiden geldt momenteel geen numerus fixus. Wil je meer weten welke universitaire opleidingen een numerus fixus hebben?

Wanneer jij de universitaire opleiding Liberal Arts and Sciences: Global Challenges in voltijd volgt, dan heb je mogelijk recht op studiefinanciering.

Voor het collegejaar 2023-2024 bedraagt het collegegeld € 2.530,-. Dit lijkt misschien veel, maar het grootste deel wordt betaald door de belastingbetaler.

Heb jij gekozen voor Liberal Arts and Sciences: Global Challenges? Dan dien jij je voor 15 maart aan te melden!

3 tips voor als je kiest voor Liberal Arts and Sciences: Global Challenges
  • Heb jij een baan voor ogen na Liberal Arts and Sciences: Global Challenges?
  • Gebruik een studentenvereniging van de opleiding Liberal Arts and Sciences: Global Challenges voor je netwerk.
  • Bedenk welke bijbaan je zou kunnen nemen.